diumenge, 25 de novembre del 2012

El racó del flautista Bartulí i la seva butxaca màgica!

Hola de nou,


Aquesta setmana a la classe de música, hem realitzat una activitat realment interessant: un racó de música!
Consistia en dur a terme un racó dedicat a la música. Podies treballar qualsevol concepte relacionat amb aquest àmbit i havia d'estar destinat a nens de 0-6 anys (podies escollir edat).

Unes companyes i jo vam realitzar el següent.. 

DSC_0632.JPG 
S'anomena"El racó del flautista Bartulí".
El nostre racó estava compost per el protagonista principal, el Bartulí, que era un flautista que li agradaven molt els instruments, en concret la flauta. També, vam incluir un cançoner amb totes aquelles cançons que havíem realitzar a classe prèviament amb els nens. 
A més a més, vam plastificar algunes de les cançons per tal de que els nens puguèssin manipular-les quan vulguèssin, juntament amb una sèrie d'instruments que també podien experimentar, manipular i fer tocar.






 



Per una altre part, col·locarem un cartellet amb el nom del racó i al voltant, una sèrie de figures musicals per tal de saber que era un racó musical i així que els nens ho puguèssin associar amb la música. 
Aquest petit racó, esta destinat per nens de 2 anyets i pot dur-se a terme tant de forma lliure com dirigida. 






Petita teoria: 
  • Què és? És un espai que prepara el mestre sobre temàtiques, a l'aula, per treballar una sèrie d'objectius. Amb aquest, juguen i a la vegada aprenen. 
  • Per què es fa? Es realitza per tal de treballar uns objectius concrets. Una eina de suport és que els alumnes revisquin coses (vivències) que han treballat. 
  • En que es pot dividir? Un racó el pots dividir en l'oient (qui escolta), l'interpret (que toca algun instrument) i el creador (qui l'inventa).
  • Que es pot treballar en aquest? En un racó pots treballar amb material sonor: ampolles amb aigua, sorra, fulles, xapes, taps d'ampolla i diferents instruments... També, pot treballar-se les danses i en aquest, introduir fulls amb la partitura conjuntament amb fotografies d'ells ballant (els infants) o la cançó i informació de la dansa (per exemple: com es la vestimenta tradicional). Per una altre part, es poden treballar els contes, relacionat amb una cançó que hem fet o una història que hem treballat. A més a més, es poden treballar audicions mitjançant una fitxa identificativa i per treballar un compositor en concret (ex: mozzart) posem el faristol, la foto del compositor. És una gran eina per tal de treballar la diversitat.
  • Cal saber que... El racó s'ha d'anar actualitzant (normalment dura un trimestre o un any com a màxim) i s'ha de tenir en compte el tipus de racó que vols realitzar segons l'edat dels infants. L'alumne a d'accedir de forma autònoma, encara que d'avegades es pot fer de forma dirigida amb el mestre. Els racons ens donen informació sobre els interessos personals de cada alumne.  


Ara només queda gaudir-ho!



                                                               

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada