dimarts, 4 de desembre del 2012

Aprenentatge amb ordinador de Charles Crook

Benvinguts altre cop, 


En aquesta entrada parlarem sobre les 4 metàfores que existeixen de l'aprenentatge amb ordinadors.  A través d'aquestes 4 metàfores, s'explicaria com la tecnologia ens pots ensenyar a aprendre diferents conceptes en funció del paper que tingui l'ordinador.
Les 4 metàfores són les següents:

  • La metàfora tutorial: l'ordinador com a tutor. Programari que reprodueix el model tradicional d'ensenyament-aprenentatge. L'ordinador tutoritza el procés d'aprenentatge realitzat per l'estudiant. 
EX: Entrena't per llegir o JClic.

                                                                           ________________________________________________________________
  • La metàfora de la construcció: l'ordinador com a alumne. Ell (l'alumne) és qui controla la màquina i no a l'inrevés.
EX: Scrach. Imagina, programa i comparteix.


 

                                                                                                                      _____________________________________________________________________
  • La metàfora del laboratori: l'ordinador com a simulador. Permeten un aprenentatge per descoberta.
EX:  Crayon PhysicsPer tal d'entendre com funciona aquest programa, us deixo el següent video (extret de youtube): 
 
   ____________________________________________________________
  • La metàfora de la caixa d'eines: l'ordinador com a eina. Les situacions d'aprenentatge, pels infants, haurien de ser reals, es a dir, relacionades amb la seva experiència. Des de ben petits, els infants haurien de treballar amb eines que els hi permeti organitzar la seva informació. Però s'ha de tenir en compte que l'ordinador és un complement, que ens dóna una visió indirecta de tot el que passa al nostre voltant.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada